شرکت حمل و نقل باربری جهان پیمان بار

شرکت حمل و نقل باربری جهان پیمان بار

شرکت حمل و نقل باربری جهان پیمان بار

شرکت حمل و نقل باربری جهان پیمان بار

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

همکاری با شرکت حمل و نقل

۱۷
اسف

وظایف یک شرکت حمل و نقل

قبل از بررسی کامل نحوه و نکات مهم در همکاری با شرکت حمل و نقل، لازم است تا شما با وظایف یک شرکت حمل و نقل آشنا شوید.

 امروزه مانند گذشته تصور اینکه یک شرکت حمل و نقل تنها وظیفه حمل و جابجایی بار در سطح شهری و یا حمل بار به شهرستان را دارد از بین رفته است. شرکت‌های باربری در حال حاضر وظایف دیگری را بر عهده‌دارند و کار آن‌ها فقط حمل بار نیست.

اصول مهمی که در بیشتر کشورها یک الزام است امروزه در کشور ما هم مورد توجه می‌باشد. اصول مهمی که نقش مهمی در تعیین حرفه‌ای بودن شرکت اتوبار ایفا می‌کنند. از جمله:

  • کیفیت در تمام مراحل باربری
  • ارائه خدمات مختلف در حوزه باربری، خدماتی مانند بسته‌بندی اثاثیه و وسایل، حمل بارهای خاص و.
  • تضمین کیفیت باربری و سلامت بار
  • استفاده از متدهای جدید و بروز، جهت بسته‌بندی و حمل و نقل انواع بار
  • سرعت انجام امور باربری همراه با حفظ کیفیت
  • ایمن بودن و حرفه‌ای بود و  قابل اطمینان بودن شرکت اتوبار
  • هزینه‌ی مناسب و منعطف برای انجام انواع خدمات باربری متناسب با بودجه و خواسته‌های مشتریان
  • ارائه مشاوره‌ی مناسب و تخصصی جهت تسهیل امور جابجایی و اسباب‌کشی
  • ارائه خدمات باربری، اتوبار و وانت‌بار در مناطق مختلف تهران و متناسب با نیازها و شرایط هر منطقه

همه این‌ها مواردی است که باید یک شرکت اتوبار متعهد به رعایت آن باشند و شما به عنوان یک مشتری برای همکاری با شرکت حمل و نقل نیاز دارید آن ها را بدانید.

همکاری با شرکت حمل و نقل
همکاری با شرکت حمل و نقل

همکاری با شرکت حمل و نقل

حمل بار، اسباب کشی، حمل اثاثیه، بسته بندی و… به محل دوم با استفاده از خدمات شرکت های حمل و نقل یکی از مسائل مهمی است که علیرغم ساده بنظر رسیدن، اقدامات و آماده سازی های خاص خود را می طلبد. 

هر چند در روز حمل بار کارگران اتوبار می توانند به راحتی اقدام به بسته بندی، انتقال به ماشین باربری کرده و آن را به مقصد حمل کنند، اما شما هم باید اقداماتی را انجام دهید و اگر قصد اسباب کشی در تهران و یا حمل بار به شهرستان را دارید، از چند روز قبل مقدمات کار را انجام داده و سعی کنید همه چیز را از قبل پیش بینی کنید تا این کار با نهایت دقت و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

 خیلی از افراد همکاری با شرکت حمل و نقل را پروسه ای پر استرس و خسته کننده می دانند. اما لازم است بدانید که با همکاری با شرکت حمل و نقل، براحتی می توانید از پس این فرآیند برآیید. فقط کافی است خودتان را از مدتی قبل آماده کنید.

 در این راستا در این مقاله نکات و مواردی که باید در زمان همکاری با شرکت حمل و نقل به خاطر داشته باشید را جهت  آشنایی هر چه بیشتر شما، آورده ایم تا با مطالعه آن ها، بتوانید به آسان و راحتی همکاری با شرکت حمل و نقل را تجربه کنید.

دو هفته پیش از همکاری با شرکت حمل و نقل

از زمانی در حدود دو هفته قبل از همکاری با شرکت حمل و نقل و استفاده از خدمات حمل بار، چند نکته مهم را در نظر بگیرید و سعی کنید دقیق انجام دهید. اقداماتی از جمله:

  •  آماده سازی وسایل خانه برای بسته بندی
  •  تعویض آدرس
  • آماده سازی خانه جدی پیش از اسباب کشی
  •  هماهنگی لازم برای همکاری با شرکت حمل و نقل از چند روز قبل
  •  اطلاع به همسایگان هر دو محل جدید و قبلی از نقل مکان شما

اگر استرس دارید و یا به دلیل مشغله های فکری معمولا برخی کارهای مهم اصول اسباب کشی فراموش می کنید، نوشتن بسیاری از موارد بر روی کاغذ هم می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

روز قبل از همکاری با شرکت حمل و نقل

شاید این جمله را شنیده باشید که روز قبل از اسباب کشی و حمل بار، مانند آرامش قبل از طوفان است. مطمئنا این جمله شما را نگران کرده است، اما هیچ جای نگرانی نبوده و در صورتی که به درستی و به دقت عمل کنید، مسلما هیچ مشکلی در همکاری با شرکت حمل و نقل پیش نمی آید و حتی از این کار لذت خواهید برد.

در چنین روزی از همکاری با شرکت حمل و نقل، این وسایل و لوازم منزل را برای بسته بندی و اسباب کشی آماده کنید و در جایی بگذارید که کاملا در دسترس باشند:

  • لباس ها
  • تخت خواب ها
  • شارژر تلفن، موبایل و سایر لوازم برقی
  • دستمال توالت
  • لوازم و وسایل شوینده و بهداشتی 
  • ظروف و لوازم خانه به خصوص بشقاب ها، قوری و کتری
  • خوردنی و نوشیدنی هایی از قبیل چای، قهوه، شکر، شیر

همچنین فراموش نکنید که برای جابجایی بار و وسایل فرزندتان، حتما از کیف و یا چمدان های جداگانه ای استفاده کنید. همچنین از تمیز بودن محل جدید مطمئن شوید. 

لیست کارهایی که باید انجام شود را به دقت بررسی و چک کنید. اگر چیزی به ذهنتان رسید یا مسئله مهمی تازه به یادتان افتاد، نگران نباشید. آن را یادداشت کنید و در اولین فرصت با شرکت حمل و نقل طرف قرارداد، هماهنگ و با آنها در میان بگذارید.

همکاری با شرکت حمل و نقل
همکاری با شرکت حمل و نقل

روز همکاری با شرکت حمل و نقل

این روز شاید هم برای خود فرد و هم برای شرکت های حمل و نقل مهم ترین روز باشد چرا که احتمالا بسته بندی بار ها و حمل آنها به مقصد جدید در آن روز انجام می شود و نتیجه کار و سالم رساندن کارتن ها و جعبه های اسباب کشی با استفاده از وسایل و لوازم باربری، در اولویت است.

 در این روز از همکاری با شرکت حمل و نقل کارگران حمل بار به منزل شما می آیند و وسایل و لوازم را بسته بندی کرده و تک تک به درون ماشین حمل بار (کامیون، وانت بار و یا کامیونت) می برند. 

به خاطر مهم بودن این روز و زمانبر بودن پروسه حمل و نقل، بهتر است شما و سایر اعضای خانواده کاملا سرحال باشید و از شب قبل کم خوابی نداشته باشید. همچنین برای همکاری با شرکت حمل و نقل کلیه وسایل و لوازم تان آماده باشد تا کارگران حمل بار، در اسرع وقت با استفاده از کارتن و جعبه و یا سایر لوازم آنها را بسته بندی کرده و منتقل کنند.

به نکات زیر دقت کنید:

  •  تمام وسایل را از برق بکشید
  • همه چیز را آماده کنید
  •  از بسته بودن پنجره ها و ایمن بودن آنها مطمئن باشید
  • شماره های تماس اضطراری خود و یا همراهان را در اختیار کارکنان شرکت حمل و نقل قرار دهید. به خصوص اگر شما با خودروی دیگری به سمت مقصد جدید حرکت می کنید.

پایان همکاری با شرکت حمل و نقل

بر حسب اینکه شما چگونه جعبه ها و کارتن های حاوی لوازم تان را دسته بندی کرده اید و یا بر روی آنها نوع محتویات شان را با استفاده از ماژیک نوشته اید، کارگران باربری آنها را در جاهای مختلف خانه جدید خواهند گذاشت.

 بنابراین با نوشتن روی کارتن ها و مشخص کردن محتویات آنها و همکاری با شرکت حمل و نقل، به خوبی به آنها اجازه خواهید داد که هر چه سریعتر جعبه و کارتن ها را در جای خود و در اتاق های مربوطه بگذارند.

 فراموش نکنید نحوه چیدن بار هنگام اسباب کشی و پس از آن بسیار مهم است. برای اینکه همه چیز در همکاری با شرکت حمل و نقل به خوبی پیش برود این موارد را در روز اول به دقت انجام دهید:

  1. پس از گذاشتن کفپوش ها از قبیل موکت و فرش، به سرعت تخت خواب ها را در اتاق ها بگذارید و آنها را کاملا آماده کنید چون آماده سازی محل استراحت، آن هم بعد اسباب کشی، بسیار مهم است. 
  2. پرده ها را هم در اولین فرصت نصب کنید به خصوص در اتاق های خواب.
  3. یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی را به برق وصل کنید و در صورت نیاز اقدام به خرید مجدد مواد غذایی کنید.
  4. از درست کار کردن سیستم گرمایش با سیستم سرمایشی و خنک کننده مطمئن شوید.
  5. برای چیدن وسایل در محل جدید به ویژه وسایلی که اهمیت چندانی ندارند، مانند اشیاء تزئینی و یا یادگاری ها، عجله نکنید. 

در پایان همکاری با شرکت حمل و نقل، از اینکه این کار مهم یعنی اسباب کشی و باربری شما به دقت و به درستی انجام شده لذت ببرید و سعی کنید آرامش و لذت از زندگی را در محل جدید برای خود و سایر اعضای خانواده ایجاد کنید.

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار با سالها تجربه در زمینه های بسته بندی و حمل بار به شهرستان در خدمت شماست.

همکاری با شرکت حمل و نقل
همکاری با شرکت حمل و نقل

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار بهترین و کمترین قیمت حمل بار را ارائه می‌دهد تا در این شرایط اقتصادی مشتریان عزیز هم با مشکل مواجه نشوند و یک همکاری با شرکت حمل و نقل خوبی داشته باشند. 

همچنین شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار بهترین خدمات باربری را با توجه به سابقه بیشتر از 100 ساله‌ای که در این حوزه دارد، ارائه می‌کند و دارای انواع ماشین‌های حمل بار از جمله: کامیون، کامیونت، خاور، نیسان، وانت‌بار می‌باشد که به صورت ۲۴ ساعته در همه ایام هفته به شما خدمت‌رسانی می‌کنند.

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار هر نوع خدماتی از قبیل حمل بار، حمل بار از تهران به شهرستان، وانت‌بار ارزان، بسته‌بندی لوازم در خانه مشتری، اسباب‌کشی، حمل اثاثیه منزل، حمل لوازم اداری و شرکتی و … را انجام می‌دهد. همچنین به هرکدام از این خدمات که نیاز داشتید کافی است که با شماره‌های شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار تماس بگیرید و سفارش خود را بدهید تا بتوانید بهترین همکاری با شرکت حمل و نقل را تجربه کنید.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:

کامیون چاپار

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

شرکت حمل عمده بار

 

شرکت حمل عمده بار

۱۵
اسف

انتخاب شرکت مناسب برای حمل بار عمده

اولین نکته در انتخاب شرکت حمل عمده بار ارائه بیمه‌نامه و بارنامه قابل‌اطمینان در این شرکت است. صدور بیمه معتبر و بارنامه به شما این تضمین را می‌دهد که اثاثیه و بارتان در باربری بین‌شهری به صورت تضمین‌شده به مقصد می‌رسد. این نکته از بارزترین ویژگی‌های یک شرکت مطمئن حمل بار است.

رسیدگی به شکایات و امور مشتریان از نکات مهم در انتخاب یک شرکت به خصوص حمل بار بین‌شهری است. کنترل کیفیت تجهیزات و ماشین‌های اسباب‌کشی و رانندگان از دیگر ویژگی‌های یک شرکت حمل‌ونقل خوب است.

همچنین تجهیزاتی که در بسته‌بندی و حمل بار توسط یک شرکت به کار گرفته می‌شود. از دیگر معیارهایی است که با آن می‌توان به خوب یا بد بودن آن پی برد. یک شرکت خوب به اثاثیه و لوازم مشتری اهمیت می‌دهد. ازاین‌رو از بهترین تجهیزات در بسته‌بندی و حمل بار استفاده می‌کند.

کادر پرسنلی شرکت از دیگر معیارهای انتخاب آن است.

به خدمت گرفتن پرسنل خوب و ارائه آموزش‌های لازم لازمه بالا بردن کیفیت ارائه خدمات است. وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی اصولی از دیگر ملاک‌ها است. گسترده بودن خدماتی اعم از درون‌شهری و بین‌شهری از دیگر ویژگی‌های شرکت خوب است. شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار با دارا بودن تمامی ویژگی‌های بالا خود را به عنوان معتبرترین شرکت در تهران معرفی نموده است.

شرکت حمل عمده بار
شرکت حمل عمده بار

شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار

شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار بهترین و کمترین قیمت حمل بار را ارائه می‌دهد تا در این شرایط اقتصادی مشتریان عزیز هم با مشکل مواجه نشوند و یک باربری و اتوبار خوبی داشته باشند. همچنین شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار بهترین خدمات باربری را با توجه به سابقه بیشتر از 100 ساله‌ای که در این حوزه دارد، ارائه می‌کند و دارای انواع ماشین‌های حمل بار از جمله: کامیون، کامیونت، خاور، نیسان، وانت‌بار می‌باشد که به صورت ۲۴ ساعته در همه ایام هفته به شما خدمت‌رسانی می‌کنند.

شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار هر نوع خدماتی از قبیل حمل بار، حمل بار از تهران به شهرستان، وانت‌بار ارزان، بسته‌بندی لوازم در خانه مشتری، اسباب‌کشی، حمل اثاثیه منزل، حمل لوازم اداری و شرکتی و … را انجام می‌دهد. همچنین به هرکدام از این خدمات که نیاز داشتید کافی است که با شماره‌های شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار تماس بگیرید و سفارش خود را بدهید تا همکاران 

وظیفه‌شناس ما در سریع‌ترین زمان در محل حاضر شوند و به شما خدمت‌رسانی بکنند.

تضمین شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار

یک شرکت حمل عمده بار حرفه‌ای باید برای تضمین سلامت وسایل شما، موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • ارائه برگه تضمین حفظ سلامت وسایل (بیمه وسایل) به همراه پیش فاکتور توسط اتوبار به مشتری
  • پرداخت خسارت به مشتری در صورت کوتاهی کارگران در هنگام حمل بار و آسیب دیدن وسایل
  • توجه به مسائل ایمنی هنگام باربری
  • چک کردن زودهنگام ماشین باربری و همچنین وسایل در مسیرهای طولانی
  • رعایت جانب احتیاط در حمل بارهای شکستنی
  • تعداد کارگر استفاده شده نباید کمتر از حد معین باشد تا به دلیل خستگی کارگران، وسایل دچار آسیب احتمالی نشود.
  • در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه مبدأ و مقصد برای جلوگیری از آسیب‌های  احتمالی برف و باران و گردوخاک به وسایل
  • کنترل ایستایی همه وسایل بارگیری شده در داخل خودرو قبل از حرکت؛ تا هنگام ترمز یا حرکت ماشین، از واژگونی وسایل جلوگیری شود.
  • اتوبار موظف است که نحوه بسته‌بندی و جابجایی وسایلی مانند لوستر، ظروف شکستنی، مبل‌ها و میزهای چوبی، آینه‌ها، شیشه‌ها و… را به کارگران خود آموزش دهد تا در صورت خواست مشتری، این کار را انجام دهند.

وظایف شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار

امروزه مانند گذشته تصور اینکه یک شرکت اتوبار تنها وظیفه حمل و جابجایی بار در سطح شهری و یا حمل بار به شهرستان را دارد از بین رفته است. شرکت‌های باربری در حال حاضر وظایف دیگری را بر عهده‌دارند و کار آن‌ها فقط حمل بار نیست.

اصول مهمی که در بیشتر کشورها یک الزام است امروزه در کشور ما هم مورد توجه می‌باشد. اصول مهمی که نقش مهمی در تعیین حرفه‌ای بودن شرکت اتوبار ایفا می‌کنند. از جمله:

  • کیفیت در تمام مراحل باربری
  • ارائه خدمات مختلف در حوزه باربری، خدماتی مانند بسته‌بندی اثاثیه و وسایل، حمل بارهای خاص و.
  • تضمین کیفیت باربری و سلامت بار
  • استفاده از متدهای جدید و بروز، جهت بسته‌بندی و حمل و نقل انواع بار
  • سرعت انجام امور باربری همراه با حفظ کیفیت
  • ایمن بودن و حرفه‌ای بود و  قابل‌اطمینان بودن شرکت اتوبار
  • هزینه‌ی مناسب و منعطف برای انجام انواع خدمات باربری متناسب با بودجه و خواسته‌های مشتریان
  • ارائه مشاوره‌ی مناسب و تخصصی جهت تسهیل امور جابجایی و اسباب‌کشی
  • ارائه خدمات باربری، اتوبار و وانت‌بار در مناطق مختلف تهران و متناسب با نیازها و شرایط هر منطقه

همه این‌ها مواردی است شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار متعهد به رعایت آن می‌باشد.

شرکت حمل عمده بار
شرکت حمل عمده بار

ویژگی‌های سفیران شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار

  1. رانندگان شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار حرفه‌ای و با تجربه هستند
  2. از صبر و حوصله کافی برخوردار هستند.
  3. از توانایی و قدرت کافی بدنی برخوردار هستند.
  4. از ساعات منع تردد به خوبی مطلع هستند.
  5. آمادگی لازم برای مواجه با بارش برف و باران و رانندگی در جاده با شرایط سخت را دارند
  6. مسئولیت‌پذیر بوده و می‌توانند بار را در اسرع وقت و بدون هرگونه آسیب به مقصد برسانند.

شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار با بهره‌گیری از رانندگان حرفه‌ای و باتجربه و خودروهای حمل‌ونقل مناسب و مجهز آماده حمل بار بین‌شهری می‌باشد.

مواردی که در شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار انجام می‌شود

  •   استفاده از بسته‌بندی صحیح
  •   استفاده از پرسنل و کارگران دوره‌دیده و حرفه‌ای
  •   چیدمان درست و صحیح بار در ماشین حمل اثاثیه
  •   انتخاب مناسب ماشین اسباب‌کشی جهت حمل بار بین‌شهری
  •   بررسی سلامت و ایمنی ماشین پیش از شروع حمل بار بین‌شهری
  •   تعیین مناسب‌ترین مسیر و اعلام آن به مشتری
  •   تعیین زمان دقیق رسیدن بار به مقصد
  •   استفاده از رانندگان با سابقه و مجرب با آشنایی لازم

حمل بار بین‌شهری نیاز به‌دقت خاصی در هنگام بار زدن دارد. همچنین استفاده از رانندگان حرفه‌ای دارد؛ که این مورد نیز حتماً باید در نظر گرفته شود. شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار دارای جدیدترین ماشین‌های حمل بار بین‌شهری و اتوبار می‌باشد. می‌توانیم سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها را برای ارسال بار به شهرستان ارائه نماید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار

مسافت بین مبدأ و مقصد:

یکی از عواملی که روی قیمت شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار تأثیرگذار است، مقدار مسافت طی شده از مبدا تا مقصد است.

حجم وسایل:

تعداد وسایل و حجم آن‌ها روی قیمتی که باید به شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار بپردازید تاثیرگذار است. هر چه تعداد وسایل شما و حجم آن‌ها بیشتر شود، ‌به ماشین بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت. کامیونت‌های شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار حداکثر می‌توانند ۶ تن را جابه‌جا کنند.

برای حمل‌ونقل وسایل خود در داخل شهر تهران، نمی‌توانید از کامیون‌های بزرگ‌تری استفاده کنید. پس اگر میزان وسایل شما بیشتر از مقدار ظرفیت کامیونت شرکت باربری باشد، تعداد دفعات بارگیری افزایش پیدا می‌کند و هزینه نهایی بیشتر می‌شود. برای کم کردن هزینه باربری می‌توانید وسایل غیرضروری خود را دور بیاندازید.

نوع وسایل:

درصورتی‌که می‌خواهید وسایل سنگینی از قبیل یخچال بزرگ، پیانو، گاوصندوق و. را جابه‌جا کنید، به کارگر باربر بیشتری نیاز دارید. درنتیجه، قیمت جابه‌جایی این‌گونه از وسایل بیشتر می‌شود.

شرکت حمل عمده بار
شرکت حمل عمده بار

تعداد طبقات:

تعداد طبقات در مبدا و مقصد، یکی دیگر از عواملی است که روی قیمت شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار تاثیرگذار است. هر چه خانه یا محل کار شما در طبقه بالاتری قرار داشته باشد، کارگران باید انرژی بیشتری برای جابه‌جایی وسایل شما صرف کنند و همین موضوع روی قیمت نهایی باربری تاثیرگذار است. به ازای هر طبقه مبلغ ثابتی به قیمت نهایی اضافه می‌شود.

روز و ساعت اسباب‌کشی:

میزان پولی که بابت حمل‌ونقل وسایلتان به شرکت‌ باربری می‌دهید به‌روز و زمان اسباب‌کشی شما ربط دارد. اگر اسباب‌کشی را به آخر هفته موکول کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

چرا که میزان تقاضا برای باربری در آخر هفته بیشتر از روزهای دیگر است و قیمت‌ها بالاتر می‌رود. اگر می‌خواهید هزینه کم‌تری برای باربری بپردازید، لازم است فصل زمستان را برای جابه‌جا شدن انتخاب کنید.

مدت‌ زمان اسباب‌کشی:

معمولاً شرکت‌های باربری قیمت اولیه را برای سه ساعت کار، به شما اعلام می‌کنند و به ازای هر ساعت اضافه مقداری را به هزینه نهایی می‌افزایند. هزینه نهایی خدمات باربری شامل دستمزد کارگران و هزینه ماشین باربری می‌شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله رو هم مطالعه کنید:

هزینه ترانزیت داخلی و خارجی

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

 

نرم افزار حسابداری آنلاین

۰۵
اسف

حسابداری آنلاین چیست؟

قبل از آشنایی با نرم افزار حسابداری آنلاین لازم است تا با خود حسابداری آنلاین کمی آشنا شویم.

در یک تعریف ساده، حسابداری ابری، روشی است که با استفاده از اینترنت حتی در منزل بتوان به نرم افزار در فضایی دسترسی داشت که دیگر نیازی به حضور افراد بر روی یک کامپیوتر خاص نخواهد بود و نیازی به نصب نرم افزار مالی و خرید اکانت های مالی روی سیستم‌های مختلف نیست.

راهکار ابری یک تکنولوژی با کارایی بسیار بالا است که باعث می‌شود افراد در هر زمان و هر مکانی و حتی از طریق هر دستگاه موبایل، تبلت و یا لپ‌تاپ به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

به بیان دیگر، به واسطه راهکار ابری محدودیت‌های زمانی و مکانی و همچنین وابستگی به یک سیستم خاص از بین رفته است.

در واقع تکنولوژی ابری در پاسخ به نیاز جامعه امروز یعنی دسترسی سریع و راحت و همیشگی ارائه شده است.

حسابداری آنلاین که آن را به عنوان حسابداری اینترنتی یا حسابداری ابری نیز می‌شناسند، رویکرد جدیدی است که با استفاده از آن می‌توانید از طریق اینترنت و نرم افزار، از راه دور به تمام اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید و فعالیت‌های حسابداری واحد تجاری خود را مدیریت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله حسابداری آنلاین را در همین سایت مطالعه کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین
نرم افزار حسابداری آنلاین

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین چیست؟

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین در واقع یک سیستم پیشرفته و درعین‌حال ساده است که در قالب یک وب‌سایت و به‌صورت تحت وب به کاربران ارائه می‌شود.

در حسابداری آنلاین با استفاده از ابزار و امکانات کارفرما (نرم افزارهای حسابداری آنلاین) یک حسابدار یا مجموعه ای از حسابداران می توانند امور مالی آن واحد اقتصادی را از راه دور مدیریت کنند.

نرم افزارهای حسابداری از گذشته نه‌چندان دور تا همین امروز، بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و حسابداران قرار گرفته است.

چرا که با کمک این نرم افزارها، ارتباطات بین واحدها منسجم‌تر شده، حساب‌ها منظم‌تر و در مجموع امور مالی یک شرکت یکپارچه و سیستماتیک می‌گردد.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین

اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین هم دارای مزایای خوبی است و هم معایب بسیار مهمی دارد. در ادامه به ویژگی های مثبت و منفی نرم افزارهای حسابداری آنلاین می پردازیم. ابتدا به مزایا می پردازیم.

دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌وکار، هر زمان، هر مکان

ممکن است شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه‌ی بزرگ اغلب اوقات در سفرهای کاری باشید یا در صورتی‌که اخیراً کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کرده‌اید؛ برای رونق بخشیدن به مهم‌ترین بخش آن‌که بازاریابی و فروش است اوقات کمی را در دفتر کار یا جای ثابتی حضور داشته باشید.

به‌ هرحال این مزیت مهمی است که به کمک نرم ‌افزار حسابداری آنلاین می‌توانید در هر زمان از روز و هر مکانی که مجهز به اینترنت است به اطلاعات مالی و حسابداری خود دسترسی داشته باشید.

برقراری رابطه‌ی بهتر و مفیدتر با حسابدار مجموعه

شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب یک کسب‌ و کار همواره باید با حسابدار خود در ارتباط بوده و به رد و بدل کردن اطلاعات مالی بپردازید. این موضوع برای رسیدن به اطمینانی است که به شما می‌گوید امور مالی شرکت به‌طور منظم انجام می‌شود و آمارها به‌ روز است. به‌ ویژه در زمان محاسبات مالیات سالانه تعامل با حسابدار مجموعه، امر بسیار مهمی است و بی‌دقتی در آن می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را بر شرکت تحمیل کند.

اما استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین یعنی شما و حسابدارتان همیشه به یک لیست در حال بروز رسانی دسترسی دارید و گاهی بدون توضیحات او می‌توانید از زیر و بم امور مالی خود آگاه شوید.

نرم افزار حسابداری آنلاین
نرم افزار حسابداری آنلاین

حذف کاغذبازی و رفع مشکل کمبود فضا

بایگانی کردن پرونده‌های مالی به دلیل آن‌که همواره باید ریز جزئیات اطلاعات در آنها ثبت شود یکی از مشکلات همیشگی شرکت‌ها بوده است. مشکل بزرگ‌تر بعدی زمانی پدید می‌آید که لازم باشد اطلاعاتی از این پرونده‌ها استخراج شود.

حجم زیاد داده‌های کاغذی فرآیند جستجو و بازیابی اطلاعات را به‌ شدت کند می‌کند. با استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین می‌توانید هر پرونده را با جزئی‌ترین اطلاعات آن به ابر اطلاعات منتقل و برای همیشه در آنجا نگه‌داری کنید. هم‌چنین در زمان نیاز به هر بخش از اطلاعات موجود در آنها با یک نگاه یا جستجوی ساده به آن دست‌ یابید.

ایجاد یک اکوسیستم برای کسب‌‌وکار

استفاده از نرم افزارهای حسابداری به شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب مجموعه این امکان را می‌دهد که برای کسب‌‌وکار خود یک اکوسیستم بسازید. ساخت اکوسیستم به معنی یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت مجموعه است.

در واقع بسیاری از نرم افزارهای حسابداری چه آنلاین باشند یا نه به سیستم‌های دیگری چون نرم افزارهای مدیریت پروژه، نرم افزار حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، مدیریت منابع انسانی و غیره متصل و با آنها به رد و بدل کردن اطلاعات می‌پردازند؛ بنابراین استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین یعنی وارد شدن به سیستم مدیریت متمرکز همه‌ی اجزای یک مجموعه.

رفع مشکلات نرم‌ افزار بدون نیاز به نصب مجدد

یکی از دلایل ارائه‌ی نرم ‌افزار حسابداری آنلاین، دوری از هزینه‌های متفاوت استقرار و نصب پروژه است. در گذشته بابت بروز رسانی و هر گونه خطا و موضوعی در سیستم، شرکت‌ها مجبور به نصب مجدد نرم افزار داشتند که هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کرد.

در ادامه لازم به ذکر است حسابداری آنلاین برای تولیدکنندگان نرم‌ افزار امنیت شغلی به همراه می‌آورد. علاوه بر آن هزینه‌های اضافه‌ی پشتیبانی ناشی از خرابی و کانفیگ سرور را از تولیدکننده کسر می‌کند.

همین‌طور با ارائه‌ی قیمت‌های مناسب‌تر و بسته‌های رایگان، مشتریان بیشتری را در بازار خود نگه می‌دارد. شما می‌توانید از فروشندگان نرم‌افزار حسابداری آنلاین، نسخه‌ی دائمی بر روی سرور خود درخواست کنید؛ که در این صورت ممکن است قیمت کمی متفاوت شود.

نرم افزار حسابداری آنلاین
نرم افزار حسابداری آنلاین

مهمترین معایب نرم افزار حسابداری آنلاین

اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم که معایب و مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین تقریبا برابر هستند، بنابراین هرکس باید با توجه به نیاز خود این معایب و مزایا را بسنجد و نسبت به انتخاب نرم افزارهای آفلاین و آنلاین اقدام کند. در ادامه به برخی از مهمترین معایب نرم افزارهای حسابداری آنلاین اشاره می کنیم.

عدم پاسخگویی به نیازهای مشتریان در طولانی مدت

به‌کارگیری حسابداری آنلاین و ابزارهای دیگر مانند اتوماسیون‌ یا نرم‌افزارهای ارتباط با مشتری نمی‌تواند به‌صورت مادام و دائمی باشد؛ زیرا با افزایش داده‌های مجموعه، هزینه‌های اضافی برای تولیدکننده پیش می‌آید از جمله: هزینه‌ی نگهداری اطلاعات، جستجو، استفاده از گزارشات، به‌کارگیری کامل از نرم‌افزار.

روند صعودی هزینه نگهداری داده‌های نرم افزار

افزایش هزینه برای تولیدکننده، الزام به تغییر قیمت و تغییر پلن، عمر به‌کارگیری حسابداری آنلاین را کوتاه می‌کند؛ به‌عبارت‌ دیگر شما مدت محدودی قادر به استفاده از ابزارهای حسابداری آنلاین هستید؛ زیرا رفته‌رفته به هزینه‌های نگهداری و وابستگی به یک شریک تجاری افزایش پیدا خواهد کرد.

خطری به نام عدم امنیت در داده‌های سیستمی

مخازن اطلاعاتی بزرگ همواره هدف جذابی برای نفوذگران است. امنیت همواره یک آیتم نسبی است؛ اما اگر با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین همکاری می‌کنید، نسبت به ارائه راه‌حل‌های امنیت اطلاعات کاملاً اطمینان حاصل کنید.

امنیت

یکی از مزایای نرم افزار حسابداری آنلاین این است که شما می توانید به جای استخدام یک یا چند حسابدار از خدمات حسابداری شرکت ها استفاده کنید. شرکت ها با حسابدارها خبره می توانند اطلاعات شما را از راه دور مدیریت کنند. اما این مسئله خود می تواند یک تهدید امنیتی مهم نیز باشد. اما در صورتی که از نرم افزار حسابداری آفلاین استفاده کنید، احتمالا با شناخت نسبتا خوبی نسبت به استخدام حسابدار اقدام می کنید و کمی از جهت امنیت مطمئن تر خواهید بود.

 

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

 

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

۲۰
اسف

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری چیست؟

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری در واقع یک سیستم پیشرفته و درعین‌حال ساده است که در قالب یک وب‌سایت و به‌صورت تحت وب به کاربران ارائه می‌شود.

در حسابداری آنلاین با استفاده از ابزار و امکانات کارفرما (نرم افزارهای حسابداری آنلاین) یک حسابدار یا مجموعه ای از حسابداران می توانند امور مالی آن واحد اقتصادی را از راه دور مدیریت کنند.

نرم افزارهای حسابداری از گذشته نه‌چندان دور تا همین امروز، بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و حسابداران قرار گرفته است.

چرا که با کمک این نرم افزارها، ارتباطات بین واحدها منسجم‌تر شده، حساب‌ها منظم‌تر و در مجموع امور مالی یک شرکت یکپارچه و سیستماتیک می‌گردد.

در ادامه به معرفی و بررسی نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری خواهیم پرداخت در نتیجه با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری خوب و مناسب

رابط کاربری نرم افزار 

نرم افزار مالی حسابداری ساده و روان را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید یک نرم افزار مالی حسابداری باید به آن توجه کنید سادگی و راحتی کار با آن نرم افزار است.

رابط کاربری اولین چیزی است که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود و همیشه با آن در ارتباط است به همین دلیل اگر با آن راحت نباشید و نتوانید ارتباط برقرار کنید، خیلی زود دچار مشکل خواهید شد. رابط کاربری یک برنامه حسابداری باید به‌قدری برای استفاده آسان باشد که هر شخصی بدون هیچ‌گونه دانش تخصصی قادر به استفاده از آن باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

مقیاس پذیری و قابلیت توسعه نرم افزار

ممکن است در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار و استفاده از نرم افزار به امکانات زیادی در نرم افزار حسابداری نیاز نداشته باشید اما به‌مرورزمان و با گسترش کسب و کار، احتمالا به امکانات بیشتری در یک نرم افزار مالی حسابداری احتیاج پیدا می کنید.

و دوباره نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

پشتیبانی واقعی و خدمات پس از فروش

تجربه استفاده از پشتیبانی ضعیف می‌تواند شما را نسبت به همه نرم افزارهای حسابداری دلزده کند. 

تیم دیجی باربری در راستای تحقق امر پشتیبانی، افرادی متخصص در این زمینه را دورهم جمع کرده تا بتواند پاسخگوی سوالات مخاطبان خود باشد. همچنین ویدئوهایی آموزشی را تولید کرده و در سایت قرار داده که با مشاهده آن‌ها بسیاری از ابهامات برطرف خواهند شد.

و باز هم نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری دارای این ویژگی می باشد.

تناسب نرم افزار با نوع و نیاز کسب‌وکار

توجه به همخوانی بین کسب‌وکار و نرم افزار موضوعی بدیهی است که نیاز به توضیح ندارد.

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران نرم افزارهای حسابداری به وجود می‌آید نیاز به هزینه های جانبی فراوان بعد از خرید نرم افزار است. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده نرم افزار در ابتدای کار، محصول خود را با قیمتی بسیار کمتر از سایر شرکت‌ها ارائه می‌کنند اما پس‌ازآن به ازای هر خدمتی که به مشتری ارائه می‌دهند و برای نصب و راه‌اندازی، افزونه‌های ضروری نرم افزار، درخواست وجه می‌کنند.

بهتر است قبل از خرید نهایت دقت را داشته باشید و این موارد را با پشتیبانی فروش هماهنگ کنید و سپس نسبت به انتخاب نرم افزار مورد نظر خود اقدام کنید.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری با داشتن تمام این موارد می تواند بهترین گزینه شما باشد.

چرا نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری؟

  • در دیجی باربری با برقراری ارتباط بین سرور دیجی باربری و صدور بارنامه، بارنامه‌ها پس از صدور به‌صورت خودکار در دیجی باربری نیز ثبت می‌گردند.
  • به دلیل آنلاین و بروز بودن دیجی باربری، این پلتفرم قادر است هر لحظه وضعیت متصدی و شرکت حمل‌ونقل را نسبت به هم به‌صورت گزارش یا فیش حقوقی اعلام نماید.
  • این نرم‌افزار قادر است سهم هر سهامدار را با توجه به هزینه‌ها ثبت‌شده و درآمد حاصل از صدور بارنامه و … محاسبه و در قالب. یک گزارش ارائه نماید.
  • به دلیل اینکه این نرم‌افزار نیاز به نصب ندارد و کاملاً آنلاین است شما می‌توانید با هر پلت فرمی و هر مرورگری با نرم‌افزار کارکنید.
  • هزینه دریافتی از هر متصدی، پس از ثبت او در قسمت الگو متصدی برای هر متصدی با روش‌های مختلفی مثل هر بارنامه، کرایه بار جاری، کل کرایه بارنامه‌ها و … الگو ثبت کنید و هزینه بارنامه‌های آن متصدی به شیوه تعیین‌شده محاسبه می‌گردد.
  • یکی از سرورهای دیجی باربری بر روی شبکه ملی ایران می‌باشد و با توجه به این موضوع حتی با محدود شدن اینترنت بین‌الملل، اطلاعات نرم‌افزار برای تمامی کاربران در ایران و در سراسر جهان قابل‌دسترس می‌باشد.
  • در دیجی باربری حتی امکان ایجاد چند شعبه و شرکت به‌صورت هم‌زمان هم وجود دارد.
  • توسعه دیجی باربری به نحوی بوده است که می‌تواند با توجه به نیازهای متفاوت و روندهای داخلی شرکت شما سفارشی‌سازی شود.
  • دیجی باربری به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • دیجی باربری دارای بک آپ گیری‌های منظم و روزانه است.
  • امنیت بالا و استفاده از متدها و فناوری‌های جدید امنیت اطلاعات مانند AES های رمزگذاری شده و SSL سرور و دامین از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایت ماست.
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

دسترسی به اطلاعات مالی کسب‌وکار، هر زمان، هر مکان

ممکن است شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه‌ی بزرگ اغلب اوقات در سفرهای کاری باشید یا در صورتی‌که اخیراً کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کرده‌اید؛ برای رونق بخشیدن به مهم‌ترین بخش آن‌که بازاریابی و فروش است اوقات کمی را در دفتر کار یا جای ثابتی حضور داشته باشید.

به‌ هرحال این مزیت مهمی است که به کمک نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری می‌توانید در هر زمان از روز و هر مکانی که مجهز به اینترنت است به اطلاعات مالی و حسابداری خود دسترسی داشته باشید.

برقراری رابطه‌ی بهتر و مفیدتر با حسابدار مجموعه

شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب یک کسب‌ و کار همواره باید با حسابدار خود در ارتباط بوده و به رد و بدل کردن اطلاعات مالی بپردازید. این موضوع برای رسیدن به اطمینانی است که به شما می‌گوید امور مالی شرکت به‌طور منظم انجام می‌شود و آمارها به‌ روز است. به‌ ویژه در زمان محاسبات مالیات سالانه تعامل با حسابدار مجموعه، امر بسیار مهمی است و بی‌دقتی در آن می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را بر شرکت تحمیل کند.

اما استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری یعنی شما و حسابدارتان همیشه به یک لیست در حال بروزرسانی دسترسی دارید و گاهی بدون توضیحات او می‌توانید از زیر و بم امور مالی خود آگاه شوید.

حذف کاغذ بازی و رفع مشکل کمبود فضا

بایگانی کردن پرونده‌های مالی به دلیل آن‌که همواره باید ریز جزئیات اطلاعات در آنها ثبت شود یکی از مشکلات همیشگی شرکت‌ها بوده است. مشکل بزرگ‌تر بعدی زمانی پدید می‌آید که لازم باشد اطلاعاتی از این پرونده‌ها استخراج شود.

حجم زیاد داده‌های کاغذی فرآیند جستجو و بازیابی اطلاعات را به‌ شدت کند می‌کند. با استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری می‌توانید هر پرونده را با جزئی‌ترین اطلاعات آن به ابر اطلاعات منتقل و برای همیشه در آنجا نگه‌داری کنید. هم‌چنین در زمان نیاز به هر بخش از اطلاعات موجود در آنها با یک نگاه یا جستجوی ساده به آن دست‌ یابید.

نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری
نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری

ایجاد یک اکوسیستم برای کسب‌‌وکار

استفاده از نرم افزارهای حسابداری به شما به‌ عنوان مدیر یا صاحب مجموعه این امکان را می‌دهد که برای کسب‌‌وکار خود یک اکوسیستم بسازید. ساخت اکوسیستم به معنی یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت مجموعه است.

در واقع بسیاری از نرم افزارهای حسابداری چه آنلاین باشند یا نه به سیستم‌های دیگری چون نرم افزارهای مدیریت پروژه، نرم افزار حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، مدیریت منابع انسانی و غیره متصل و با آنها به رد و بدل کردن اطلاعات می‌پردازند؛ بنابراین استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری یعنی وارد شدن به سیستم مدیریت متمرکز همه‌ی اجزای یک مجموعه.

رفع مشکلات نرم‌ افزار بدون نیاز به نصب مجدد

یکی از دلایل ارائه‌ی نرم افزار حسابداری آنلاین دیجی باربری، دوری از هزینه‌های متفاوت استقرار و نصب پروژه است. در گذشته بابت بروز رسانی و هر گونه خطا و موضوعی در سیستم، شرکت‌ها مجبور به نصب مجدد نرم افزار داشتند که هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کرد.

در ادامه لازم به ذکر است حسابداری آنلاین برای تولیدکنندگان نرم‌ افزار امنیت شغلی به همراه می‌آورد. علاوه بر آن هزینه‌های اضافه‌ی پشتیبانی ناشی از خرابی و کانفیگ سرور را از تولیدکننده کسر می‌کند.

همین‌طور با ارائه‌ی قیمت‌های مناسب‌تر و بسته‌های رایگان، مشتریان بیشتری را در بازار خود نگه می‌دارد. شما می‌توانید از فروشندگان نرم‌افزار حسابداری آنلاین، نسخه‌ی دائمی بر روی سرور خود درخواست کنید؛ که در این صورت ممکن است قیمت کمی متفاوت شود.

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

کارگر حمل بار

 

کارگران حمل بار

۱۳
اسف

کارگر حمل بار چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکار یک شرکت حمل‌ونقل و باربری، وجود کارگران مجرب و مناسب برای حمل بار هستند.

کارگر حمل بار به‌طور مستقیم با مشتری ارتباط دارد. به همین دلیل عملکرد و برخورد مناسب آن‌ها از مهم‌ترین دلایل رضایت و جلب مشتری است. درصورتی‌که خصوصیات رفتاری و عملکرد یک کارگر حمل بار مناسب نباشد و سبب نارضایتی مشتری گردد، حتماً مشتری به سراغ شرکت حمل‌ونقل دیگری خواهد رفت.

خصوصیات یک کارگر باربری خوب:

 

کارگر حمل بار
کارگر حمل بار

 

  • قوی

یکی از اولین و اساسی‌ترین ملاک‌های انتخاب برای کارگر حمل باربر در شرکت‌های باربری داشتن قوا و قدرت بدنی بالا است.
واضح است که اگر فردی نیرومند نباشد و یا سلامت جسمی و حتی روحی نداشته باشد نمی‌تواند از عهده این کار به‌خوبی برآید.
بنابراین ممکن است در حین انجام کار به خود و یا لوازم مشتریان آسیب برساند و نتواند وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد و در این میان خساراتی را به بار آورد.

  • دقیق و منظم

یکی از مهم‌ترین خصوصیات کارگران، دقت و انضباط هنگام جابه‌جایی کالای مشتریان است. ازآنجایی‌که کارگر حمل بار با کالای مشتریان سروکار دارد، باید در هنگام جا‌به‌جایی نهایت دقت خود را به‌کارگیرد تا کوچک‌ترین آسیبی به کالا وارد نشود.

  • باحوصله:

ازآنجایی‌که کارگرحمل بار روزانه با کارفرماها و مشتریان متفاوتی برخورد می‌کند که هرکدام آن‌ها خواهان جابه‌جایی کالا به شیوه خودشان هستند، نیاز است تا کارگران حمل بار با صبوری و آرامش نسبت به انجام امور محوله اقدام کنند. اگر کارگران این خصوصیت را داشته باشند و به‌خوبی از آن استفاده کنند قطعاً سبب جلب رضایت مشتری خواهند شد. علاوه بر این حمل بار نیز راحت‌تر صورت می‌گیرد و باعث جلب اعتماد مشتری به شرکت حمل بار می‌شود.

  • روحیه کار تیمی:

حمل بار ازجمله کارهای است که انجام دادن آن به‌تنهایی ممکن است دشوار باشد. به‌خصوص وقتی کالایی سنگین‌تر از توان کارگر حمل بار است، نیاز است تا کارگران با کمک یکدیگر اقدام به جابه‌جایی کالا کنند. پس یک کارگر حمل بار باید دارای روحیه کارتیمی بالایی باشد تا بتواند به‌راحتی در این رده شغلی فعالیت کند.

  • خوش‌برخورد:

همان‌طور که گفتیم کارگر حمل بار ازاین‌جهت که به‌طور مستقیم با مشتریان سروکار دارد، باید خوش‌برخورد و مردم‌دار باشد. قطعاً این برخورد مناسب و خوش‌رویی باعث ایجاد حس خوب در مشتری شده و سبب جلب اعتماد آن‌ها می‌شود.

  • صداقت:

داشتن صداقت یکی دیگر از ملاک‌های رفتاری کارگرحمل بار است. کارگران باید در کار خود صداقت داشته باشند و نسبت به وعده‌ای که به مشتری می‌دهند خلف وعده نکنند. کارگران باربری باید صداقت را در رفتار و گفتار خود نشان دهند و در مورد خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهند صادقانه برخورد کنند. 

  • مسئولیت‌پذیر:

کارگران باربری باید مسئولیت‌پذیر باشند و نسبت به مشتری احساس تعهد داشته باشند. اگر مشکلی در زمان جابه‌جایی کالا ایجاد شد و یا صدمه‌ای به آن وارد شد، کارگرحمل بار باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد. بدیهی است که در صورت بروز این مشکلات شرکت حمل بار نیز پشتوانه کارگران است و آن‌ها تنها نخواهند نبود. 

  • امانت‌داری:

به‌طورقطع کارگرحمل بار باید در حفظ و نگهداری لوازم مشتریان کوشا باشند. مشتری برحسب اعتمادی که به شرکت باربری دارد کالای خود را در اختیار شرکت قرار می‌دهد. بنابراین این موضوع برای مشتریان، به‌خصوص برای کسانی که اولین بار است که با شرکت باربری همکاری می‌کنند بسیار مهم است.  

  • آگاه و متخصص:

همان‌طور که میدانید جابه‌جایی و چیدن کالا داخل یک کامیون، خود نوعی تخصص و هنر به‌حساب می‌آید. هر کالایی روش خاص خود را برای جابه‌جایی می‌طلبد. پس طبیعی است که کارگران حمل بار باید تخصص جابه‌جایی کالا را داشته باشند. البته این مهارت در طی سال‌ها و تجربه‌های گوناگون کسب می‌شود.
مواردی که ذکر شد از مهم‌ترین ویژگی‌های کارگران حمل بار به شمار می‌رود.
هر شرکت حمل‌ونقلی که حسن شهرت و رضایت مشتری برایش مورد اهمیت باشد، قطعاً این موارد را در شرایط استخدامی خود لحاظ می‌کند.

کارگران حمل بار جهان پیمان بار:

کارگران جهان پیمان بار همگی ویژگی‌های بالا را دارا می‌باشند. شما عزیزان می‌توانید جهت استعلام قیمت حمل بار و یا نرخ دستمزد کارگران جهان پیمان بار از طریق صفحه تماس با ما، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

 

حمل خرده بار جهان پیمان بار

۱۹
اسف

شعبه اصلی حمل خرده بار جهان پیمان بار مولوی، واقع در خیابان مولوی، نرسیده به چهار راه مولوی پلاک 261 و با شماره تماس ۳۳۵۰۸۵۸۰ـ۰۲۱  در حال خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز است.

نمایندگی‌های شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار در سایر استان‌ها:

02133508580 تهران جهان پیمان بار مولوی
0919762700 قزوین محمود پایه بان
01339823652 رشت تخلیه بار دباغچیان
09183381082 اراک محمدی
03155480700 کاشان تخلیه بار رانش
09127411372 زنجان نوروزی
09143433189 ارومیه اصغر
09188307336 کرمانشاه تخلیه بار نعمت
09183174872 همدان حسنی
09113708737 گرگان باربری ماهان
09197743677 بابل اقتصاد
09113001760 آمل تخلیه ستاره آمل
09111511039 ساری باربری سجاد
09112763201 گنبد کاووس باربری کاظم پور
09119915779 تنکابن جهان
09111209343 نور تخلیه بار موسوی
09101091070 نوشهر باربری سلمان
09119947886 – 09113952922 چالوس تخلیه بار مهر بهار
05132511700 – 09151232236 مشهد باربری فالح
09137399909 اصفهان زارعان
04134208686 تبریز میلاد ترابر
09123513988 قم الوند
07132220869 شیراز کمال بار

حمل خرده بار:

این کلمه برای کسانی که به طور مکرر از حمل‌ونقل و شرکت‌های باربری برای ارسال بار استفاده می‌کنند بسیار آشناست. اما شاید برای عموم مردم که گاها بسته‌های کوچکی برای ارسال دارند کمی ناآشنا باشد.

عموماً به کالاهایی که برای ارسال حجمی کمتر از یک خاور را اشغال می‌کنند خرده بار می‌گویند. معمولاً با توجه به نوع کالا و ابعاد آن برای ارسال قیمت‌گذاری می‌شوند.

تفاوت حمل خرده بار با حمل کالا با کامیون دربستی:

شرکت باربری جهان پیمان بار به دو صورت حمل بار به‌صورت درخواست ماشین دربستی و حمل خرده بار را از طریق شعبه حمل خرده بار مولوی فعالیت می‌کند.

اما تفاوت اصلی در این است که در حمل کالا با درخواست کامیون دربستی، ماشین حمل بار به آدرس مبدأ رفته و بارگیری صورت می‌گیرد و تفاوتی ندارد که ماشین ارسالی به‌طور کامل بارگیری شود یا کالای مختصری را بارگیری کند.
البته تعرفه حمل بار به عوامل زیادی بستگی دارد، علاوه بر این بهتر است بااطلاع از ابعاد دقیق کالای ارسالی مناسب‌ترین ماشین حمل بار خود را انتخاب کنید. اما در حمل خرده بار، کامیون باربری در شعبه مستقر است و مشتریان باید شخصاً برای تحویل کالای ارسالی به شعبه حمل خرده بار مولوی مراجعه نمایند.
علاوه بر این‌ فرستنده باید هماهنگی های لازم را جهت تحویل کالا در مقصد به شخص مورد نظر انجام دهد.

البته روش‌های دیگری برای ارسال خرده بار نیز وجود دارند مانند ارسال از طریق شرکت پست و یا ارسال با تیپاکس.
اما این روش‌ها مخصوص ارسال کالایی با ابعاد کوچک و تعداد محدود است. اما با حمل خرده بار جهان پیمان بار  مولوی شما می‌توانید کالای بیشتر با ابعاد متفاوت را به راحتی به تمام نقاط کشور ارسال کنید.

حمل خرده بار جهان پیمان بار مولوی:

شعبه حمل خرده بار مولوی دارای مساحت بیش از 10 هزار مترمربع می‌باشد، و نزدیک به بازار مولوی که یکی از اصلی‌ترین بازارهای استان تهران است درحال فعالیت می باشد. علاوه بر این نمایندگی‌های حمل خرده بار جهان پیمان بار در سایر شهرها نیز فعال و در حال خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز هستند.

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

حمل بار عمده

 

حمل بار عمده

۱۷
ارد

معتبر ترین شرکت حمل بار عمده ایران

اولین نکته در انتخاب یک شرکت باربری برای حمل بار عمده معتبر، ارائه بیمه نامه و بارنامه قابل اعتماد در این شرکت است. صدور بیمه نامه و بارنامه معتبر این ضمانت را به شما می دهد که بار شما سالم به مقصد برسد. این امر یکی از بارز ترین ویژگی های یک شرکت حمل بار عمده قابل اعتماد است.

رسیدگی به شکایات و امور مشتری یکی از مهم ترین نکات در انتخاب شرکت باربری معتبر و قابل اطمینان است. همچنین کنترل کیفیت تجهیزات و خودرو های باربری از دیگر ویژگی های یک باربری خوب است.

پرسنل اداری و رانندگان شرکت ملاک دیگری برای انتخاب آن است. استخدام پرسنل مجرب و ارائه آموزش های لازم برای بهبود کیفیت خدمات باربری لازم است. نظم و برنامه ریزی اصولی از معیارهای دیگر است. خدمات گسترده، از دیگر ویژگی های یک شرکت حمل و نقل معتبر است.

حمل بار به تمام شهرستان های ایران

شرکت جهان پیمان بار هیچ گونه محدودیتی در حمل بار عمده به شهرستان ها ندارد. برای دور ترین نقاط ایران نیز آماده انتقال بار شما است. خدمات باربری جهان پیمان بار شامل ارسال بار به شمال، جنوب، شرق و غرب کشور و حتی نقاط مرزی است.

خدمات حمل بار عمده بصورت 24 ساعته ارائه می شود. کامیون ها و رانندگان 24 ساعته آماده ارسال بار به شهرستان هستند. با خیال راحت می توانید تجهیزات و بار خود را به سریع ترین شرکت باربری در تهران و ایران بسپارید.

هر شرکت حمل ‌و نقلی برای ارائه بهتر خدمات و جلب رضایت مشتری موظف است تا انواع ماشین‌ های حمل بار را متناسب با نیاز مشتری در اختیار آن ها قرار دهد. از این‌ رو شرکت حمل‌ و نقل جهان پیمان بار نیز با داشتن انواع ماشین ‌های حمل بار از نیسان تا کمرشکن آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

حمل بار عمده
حمل بار به تمام نقاط ایران

رانندگان با تجربه شرکت جهان پیمان بار

یکی از مهم ترین فاکتور های یک شرکت باربری با تجربه و مطمئن جهت حمل بار عمده رانندگان آن است. در واقع بار اصلی بر روی دوش رانندگان شرکت می باشد. رانندگان ما دارای این ویژگی ها هستند:

  • رانندگان شرکت جهان پیمان بار حرفه‌ای و با تجربه هستند.
  • صبر و حوصله کافی دارند.
  • از توانایی و قدرت کافی بدنی برخوردار هستند.
  • به جاده ها و شهر های مختلف ایران تسلط دارند.
  • آمادگی لازم برای مواجه با بارش برف و باران و رانندگی در جاده با شرایط سخت را دارند.
  • مسئولیت‌ پذیر هستند و می‌ توانند بار را در اسرع وقت و بدون هرگونه آسیب به مقصد برسانند.

شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار با بهره‌گیری از رانندگان حرفه‌ای و باتجربه و خودروهای حمل‌ونقل مناسب و مجهز آماده حمل بار عمده به شهرستان های مختلف ایران هستند.

حمل بار عمده
باربری در تمام شرایط آب و هوایی

وظایف یک شرکت حمل بار عمده 

اصول مهمی که در بیشتر کشورها یک الزام است امروزه در کشور ما هم مورد توجه می‌باشد. اصول مهمی که نقش مهمی در تعیین حرفه‌ ای بودن شرکت حمل بار عمده ایفا می‌کنند. شرکت مورد نظر باید کیفیت را در تمام مراحل حمل و نقل از بارگیری تا تحویل بار تضمین کند. در انجام امور حمل بار در عین حفظ کیفیت سرعت عمل هم داشته باشد و در سریع ترین زمان ممکن بار را به مشتریان تحویل دهد.

هزینه های متعارف و منطقی باشد و از دادن قیمت های بسیار بالا یا بسیار پایین که کیفیت کار را کم می کند پرهیز کند. در تمام مراحل حمل بار عمده ارائه مشاوره‌ ی مناسب و تخصصی جهت تسهیل کار داشته باشد.

همه این‌ها مواردی است شرکت حمل عمده بار جهان پیمان بار متعهد به رعایت آن می‌باشد.

هزینه حمل بار عمده بین شهری

هزینه حمل بار عمده به شهرستان ها تحت تأثیر عوامل مختلفی است، بنا براین ارائه قیمت دقیق امکان پذیر نیست. یکی از عوامل تأثیرگذار در هزینه حمل و نقل بین شهر ها، طول مسیر است زیرا هرچه مسافت طی شده بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر است.

مورد دیگر وضعیت آب و هوایی است که باعث کمبود خودروی حمل بار و در نتیجه افزایش هزینه حمل بار عمده می شود. اما با شرکت جهان پیمان بار نگران نباشید و برای آگاهی از هزینه باربری به شهرستان های مختلف با کارشناسان شرکت ما تماس حاصل کنید.

از طریق شرکت جهان پیمان بار می توانید برای حمل بار عمده مشاوره رایگان دریافت کنید. با مشاوره کردن با متخصصان این شرکت می توانید بهترین تصمیم را برای ارسال بار های با مسافت طولانی بگیرید. مشاوره باعث می شود که هزینه باربری به شهرستان برای شما کمتر شود.

کارشناسان شرکت جهان پیمان بار آماده پاسخگویی روزانه به شما عزیزان برای حمل بار عمده هستند. برای مشاوره رایگان باربری به شهرستان های مختلف ایران می توانید با شرکت تماس بگیرید زیرا شرکت ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان برای باربری بین شهری است.

شرکت حمل بار عمده
وسایل نقلیه مناسب

داشتن بارنامه و بیمه کالا برای حمل بار عمده

مطمئنا داشتن بیمه سلامت کالا یک اولویت برای صاحبان کالا است. آن ها می خواهند که محصولشان به سلامت به مقصد برسد و اگر اتفاقی برای آن افتاد شرکت حمل بار آن را جبران کند.

بیمه یکی از موارد مهمی است که شرکت جهان پیمان بار برای حمل بار عمده به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. به دلیل غیر استاندارد بودن جاده ها، خسارات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی، حوادث بیمه یکی از مهمترین نیازهای باربری است. ما به منظور اطمینان در سلامت ارسال کالا اقدام به تاسیس یک واحد از نمایندگی های شعب فعال بیمه ایران نمودیم و توانستیم از سال ۸۵ تا ۹۸ به صورت مستمر به عنوان شعبه منتخب انتخاب شویم. بیمه ایران به ویژه نمایندگی عامری با کد ۵۷۹۹ با هدف ایمنی بخشیدن به ترابری مرسولات اقدام به احراز امتیازاتی در جهت رضایت و پشتیبانی از تولید کننده محترم نموده است.

شرکت حمل بار عمده جهان پیمان بار

شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار به عنوان یک شرکت ایرانی این افتخار را دارد با تکیه بر تکنولوژی و دانش فنی روز و برخورداری از تجربه نیرو های متخصص و ماهر ایرانی مفاهیم و نوآوری های بدون مشابه ای را در جهت رشد و گسترش برنامه های اقتصادی رو نمایی کند.

این شرکت همواره در تلاش بوده تا  علاوه بر خدمت ‌رسانی بر اساس جدید ترین  متد های حمل ‌و نقلی روز دنیا سبب صرفه‌ جویی اقتصادی برای مشتریان خود شود. پیداست که ارائه این خدمات با بالاترین کیفیت سبب اعتماد مشتریان به شرکت حمل ‌و نقل جهان پیمان بار شده است.

جهان پیمان بار کلیه‌ی مجوزهای مربوطه در زمینه حمل ‌و نقل و باربری را دارا است. هم‌چنین سابقه‌ ی همکاری با بسیاری از ارگان ‌های دولتی و خصوصی را دارد.

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

حمل و نقل دریایی

 

حمل‌ونقل دریایی

۱۵
بهم

حمل‌ و نقل دریایی چیست؟

از دیگر انواع روش‌های حمل‌ونقل و باربری، حمل‌ و نقل دریایی است.
این روش بخش بزرگ و جدانشدنی از تجارت و صنعت حمل‌ونقل است، به‌طوری‌که خدمات حمل‌ و نقل دریایی یکی از روش‌های تأثیرگذار در تجارت بین‌المللی است.
موضوع حمل‌ و نقل دریایی به دلیل تأثیرگذاری بر قیمت تمام‌شده کالا در کشورها جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر روش‌های حمل ‌و نقل دارد.

تالی گیری چیست؟

پس از صدور اجازه، عملیات تخلیه ‏آغاز می گردد و برای کنترل کالاهای تخلیه شده مشخصات ظاهری بسته ها بتدریج که ‏تخلیه می شوند در فهرست هایی ثبت می گردند که این عمل را تالی گیری می گویند و با ‏مشارکت نماینده گمرک ( بندر ) و موسسات حمل و نقل انجام می شود.

حمل و نقل دریایی
حمل و نقل دریایی

به هر حال گمرک با ‏بندر مکلف است تا پانزده روز پس از خاتمه تخلیه با مؤسسه کشتیرانی تسویه حساب ‏نمایند و به همین منظور قبلاً برای هر قلم بارنامه قبض انبار صادر می شود. در گام بعد شرکت حمل با صاحب کالا تسویه حساب نموده، ترخیصیه و قبض انبار را به وی تحویل می دهند و صاحب کالا با در دست داشتن این اسناد و دیگر اسناد لازم اقدام به ترخیص کالا از گمرک می نماید.

مزایای حمل‌ و نقل دریایی

  • هزینه پایین حمل کالا نسبت به دیگر روش‌های باربری
  • پرداخت وجه در مقابل اسناد معتبر
  • سرعت جابه‌جایی حجم بالای کالا
  • ثابت بودن نرخ کرایه چون این نرخ توسط شرکت‌های بزرگ حمل و نقل تعیین می‌شود.
  • کمترین میزان آلودگی محیط زیست
  • کمترین میزان خسارت و آسیب کالا

علاوه بر این سهم حمل‌ و نقل دریایی در جابجایی کالاها در تجارت بین‌المللی حدوداً 90 درصد کل این تجارت را تشکیل می‌دهد.

دلایل استفاده از حمل و نقل دریایی در ایران

  • دارا بودن حدود 3000 کیلومتر خطوط ساحلی
  • دسترسی به دریا در شمال و جنوب کشور
  • دسترسی به آب‌های آزاد (اقیانوس هند)
  • قرارگیری کشور بر سر مسیر گذرگاه های ترانزیتی شمال، غرب و شرق و دسترسی به دریای خزر در شمال و دریای عمان و خلیج‌فارس در جنوب کشور
  • عملکرد ارتباط‌دهنده کشورهای آسیای میانه با آب‌های جنوب کشور

انواع روش‌های حمل‌ و نقل دریایی

در این نوع حمل و نقل، حمل بار با روش‌هایی مانند کراس استافینگ،ترانشیپ، چارترینگ و گروپاژ انجام می‌شود.

حمل و نقل دریایی کراس استافینگ:

حمل‌ و نقل دریایی
حمل و نقل دریایی|کراس استافینگ

حمل دریایی کالا از بندرهایی که امکان ارسال کالا به‌صورت مستقیم به ایران نمی‌باشد، به روش کراس استافینگ انجام می‌شود. در این روش حمل‌ و نقل دریایی کانتینر حاوی محموله، از یک کشتی به کشتی دیگر انتقال می‌یابد. شرکت جهان پیمان بار نیز قادر به حمل دریایی به روش کراس استافینگ برای مشتریانی که تمایل به صدور مجدد بارنامه با شرایط درخواستی و موردنظر خوددارند، می‌باشد.

 

  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

اصطلاحات باربری

 

اصطلاحات باربری

۱۵
بهم

معنی رایج ترین اصطلاحات باربری چیست؟

امروزه هر کسب‌وکار اصطلاحات و دایره لغات مخصوص به کار خود را دارد. بنابراین باربری نیز دارای لغات تخصصی و رایجی است که ممکن است امروزه برخی افراد اطلاعی از تعریف دقیق این لغات نداشته باشند.
بنابراین امروز به معرفی و بررسی برخی از اصطلاحات باربری می‌پردازیم.

اصطلاحات باربری
اصطلاحات باربری

اصطلاحات باربری

شرکت باربری:

این مورد از اصطلاحات باربری به شرکتی گفته می شود که با استفاده از تجهیزات و وسایل مختلف و همکاری با کارگران اسباب کشی اقدام به بسته بندی و و حمل بارهای مشتریان به مقصد به روش های مختلف زمینی، دریایی و حتی هوایی می کند.

شرکت اتوبار:

اما این مورد از اصطلاحات باربری نوعی شرکت باربری است که امور مربوط به حمل و جابجایی با را تنها از طریق زمینی و با استفاده از خودروهای حمل بار انجام می دهد. در واقع هر شرکت اتوبار نوعی شرکت باربری محسوب می شود اما عکس این قضیه صادق نیست.

 کارگر حمل بار:

کارگری که از طرف شرکت های باربری جهت انجام امور بسته بندی و حمل بار اعزام می شود تا امور بسته بندی و اسباب کشی را انجام دهد. کارگران حمل بار (کارگران حمل اثاثیه) باید از لحاظ فیزیکی توانایی بالایی جهت حمل وسایل سنگین از جمله یخچال، ماشین لباسشویی و یا میزهای بزرگ را داشته باشند و از تجربه کافی در زمینه بسته بندی و حمل بار برخوردار باشند.

بارنامه:

از رایج ترین اصطلاحات باربری است، درواقع سند مالکیت کالایی است که فرستنده جهت جابه‌جایی کالا به شرکت حمل بار واگذار می‌کند.

ماشین حمل بار:

این مورد از اصطلاحات باربری به معنای ماشینی است که برای حمل کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در انواع ماشین‌های حمل بار درون‌شهری مانند نیسان، خاور کوچک و… و ماشین حمل بار برون‌شهری و ترانزیت مانند کفی جفت، ترانزیت و… وجود دارد.
اصولاً برای انتخاب ماشین مناسب حمل بار بعد از اطلاع از ابعاد و حجم بار ارسالی، ابعاد کامیون حمل بار را در نظر می‌گیرند.

هند تراک
چرخ دستی حمل بار

 Hand Truck :

وسیله‌ای است که در بعضی از کشورهای خارجی، جهت حمل بسته‌ها و جعبه‌ها در کارخانه‌ها، بندرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و به‌خصوص زمان حمل بار و اثاثیه بکار می‌رود.

فریت بار:

به بسته بندی و ارسال اسباب و اثاثیه به فرودگاه برای حمل و جابجایی آنها به خارج از کشور فریت بار گفته می شود. استفاده از خدمات فریت بار برای کسانی است که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند و می خواهند وسایل زندگی را نیز همراه خود به محل زندگیشان ببرند.

کارگو:

 عموماً جهت ارسال کالاهای تجاری بازرگانی به سایر کشورها از این روش استفاده می‌شود؛ که اکثراً از روش‌ها حمل‌ونقل دریایی و حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند.

بیمه باربری:

در صورت رعایت نکردن اصول صحیح اسباب کشی و اصول ایمنی هنگام باربری، حمل و جابجایی وسایل و لوازم منزل دچار آسیب دیدگی و شکستگی خواهند شد. بسیاری از شرکت های باربری تهران برای ضمانت سلامت بار هنگام جابجایی، بیمه باربری ارائه می کنند و با بیمه  اثاثیه مشتریان در طول اسباب کشی به آنها اطمینان صددرصد می دهند که بار و وسایل آنها کاملا صحیح و سالم به مقصد خواهند رسید.

بار متحرک:

باری است در زمان حرکت وسیله و یا خودروی حمل‌کننده بار (وانت، کامیون، کفی و …) ممکن است جابجا شود؛ مانند دام و طیور، گوشت و مایعات، برخی قطعات و غیره

 بار فله‌ای:

برخی از اقلام و کالاها به دلیل اینکه به‌صورت کلی و حجمی در بازارها به خریدوفروش می‌رسند، این‌گونه بارها نیازمند بسته‌بندی خاصی نیستند ولی در کانتینرهای خاص بارگیری و جابجا می‌شوند.

بارهای محاط:

برخی بارها که در بخش عقب خودروهای باربری، نیازمند بسته شدن و احاطه شدن با استفاده از طناب، پارچه، باربند و غیره هستند. بطوریکه به‌صورت کامل آن روی بار پوشیده شود.

 باندل:

 برخی محموله‌های چوبی و یا فلزی مانند لوله‌های کم قطر و نسبتاً نازک، اتصالات و صفحات آهنی و یا انواع مشابه چوبی آن‌ها.

 عداتول:

این مورد از اصطلاحات باربری به بارهایی مانند شکر یا پنبه اطلاق می‌شود که دارای حجم زیاد ولی تراکم بالا هستند، گفته می شود.

بار عام:

بارهایی که شکل و حجم مشخص و استانداری ندارد و ممکن است متغیر نیز باشند. مثلاً بشکه، جعبه، کارتن و غیره سیمان، قیر، شکر، لوله، چوب، میلگرد و…

بارگیر:

این مورد از اصطلاحات باربری قسمت عقبی خودروهای حمل بار است که محل قرارگیری کالا ها می باشد.

کانتینر:

نوعی جعبه بزرگ از جنس فلز است که جهت حمل کالا با استفاده از قطار، کشتی و یا کامیون، مورداستفاده قرار می‌گیرد. کانتینرها دارای ابعاد خاصی ازلحاظ استاندارد هستند. استفاده از کانتینر موجب بالاتر رفتن ایمنی کالاها و سهولت بارگیری و تخلیه (به‌خصوص در بندرگاه‌ها) می‌شود.

کامیون:

 نوعی خودرو که صرفا جهت انتقال و جابجایی بار و اسباب و اثاثیه ساخته و طراحی می شود. بخش بارگیر آن، بر خلاف خودروهای وانت بار، بزرگ تر است و معمولا جهت جابجایی بارهای با حجم زیاد استفاده می شود. کامیون ها برحسب کاربرد و یا نوع استفاده و کاربری، دارای انواع مختلفی هستند از جمله: 
کامیونت، کمپرسی، میکسر (مخلوط کن) ، مسقف ، اتاق دار، لبه دار و …

وانت بار: 

این مورد از اصطلاحات باربری به معنای وسیله نقلیه ای است که کابین جلوی آن مشابه خودروهای معمولی است ولی عقل آن دارای بارگیر جهت جابجایی و حمل بار می باشد. 

بسته بندی وسایل: 

گذاشتن وسیله ها و لوازم شخصی یا اداری در جعبه و کارتن ها و سپس چسباندن درز آنها با وسیله چسب زن دستی. 

اسباب کشی:

این مورد از اصطلاحات باربری به معنای جابجایی و انتقال اسباب و اثاث از مکانی به مکانی دیگر است.

لوازم بسته بندی:

لوازم مخصوص بسته بندی به لوازم و وسایلی گفته می شود که جهت بسته بندی برای اسباب کشی و باربری مورد استفاده قرار می گیرند. این وسایل کمک می کنند تا اسباب و اثاثیه مشتریان به سلامت و بدون هیچ آسیبی به مقصد خود در تهران یا شهرستان منتقل شوند.این وسایل عبارتند از کارتن چند لایه، دستگاه چسب زن، فوم، پلاستیک حباب دار، Hand truck و…

جعبه و کارتن اسباب کشی:

کارتن های اسباب کشی به کارتن های چند لایه ای گفته می شود که در زمان اسباب کشی، برای بسته بندی و محافظت وسایل و لوازم مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید جعبه ها و کارتن های اسباب کشی را از فروشگاه هی معتبر و یا باربری هایی که خدمات بسته بندی لوازم را ارائه می کنند و وسایل مخصوص بسته بندی را میفروشند تهیه کنید.

اصطلاحات باربری
اصطلاحات باربری

دستگاه چسب زن:

در حالت کلی دستگاه و وسیله ای است که در بسیاری از مراکز از جمله فرودگاه ها، فروشگاه ها و یا مغازه ها جهت چسباندن چسب بر روی کارتن ها و جعبه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما هنگام اسباب کشی، نوع دستی آن معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

نایلون حباب دار:

این مورد از اصطلاحات باربری که به آن نایلون ضربه گیر نیز می گویند، نوعی نایلون پلاستیکی است که جهت پوشاندن سطح اشیاء شکستنی و حساسی که در زمان باربری و حمل بار به محل دیگری، بسته بندی و جابجا می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

اتحادیه باربری:

اتحادیه ها طیف گسترده ای از گروه های ذی نفع مربوط به یک خدمت خاص را در یک شهر خاص به دور هم جمع می کند. اتحادیه باربری های تهران نیز بر همین اصل طیف گسترده ای از شرکت های حمل و نقل و سایر مشاغل مربوط به صنعت حمل و نقل را در خود جای داده است. اتحادیه باربری تهران در جهت خدمت و ارتقاء منافع اعضای صنعت حمل و نقل که در شهر تهران فعالیت می کنند، تشکیل شده است.

اتحادیه صنف حمل‌ونقل کالای شهری تهران که به آن اتحادیه باربری و اتحادیه باربری تهران هم گفته می‌شود، نهاد رسمی است که در شهر تهران واقع‌شده و درواقع اتحادیه شرکت‌های اتوبار تهران است و طیف گسترده‌ای از شرکت‌های حمل‌ونقل و سایر مشاغل متحد صنعت حمل‌ونقل را تشکیل می‌دهد.

 
  • جهان پیمان بار
  • ۰
  • ۰

حمل و نقل جاده ای

 

حمل‌ و نقل جاده‌ای

۱۷
بهم

حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای از دیرباز یکی از نیازهای اولیه‌ی انسان‌ها بوده است. باگذشت زمان و گسترش کسب‌وکارها نیاز به ارسال کالا به شهرهای مختلف بیش‌ازپیش احساس می‌شد .
ازاین‌رو با ایجاد این نیاز کسب‌وکار، شرکت‌های حمل‌ و نقل و باربری به وجود آمدند.

حمل و نقل جاده ای، یکی از قدیمی‌ترین راه‌های جابجایی کالا و  حمل بار می‌باشد که ازنظر قیمت و سرعت جهت حمل بسیاری از کالاها بسیار مناسب است.

بخش حمل و نقل جاده ای، با آمار سالیانه 600 میلیون تن جابجایی کالاها و 10 میلیون تن ترانزیت کالاها، نقش مهمی را در حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی دارد.

حمل و نقل جاده ای
 حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای درگذشته به دلیل عدم وجود ماشین‌های حمل بار به شکل امروزی انجام نمی‌شد.
البته در سال‌های گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اقدامات بسیاری درزمینهٔ توسعه و بهینه‌سازی مسیرهای حمل و نقل جاده ای کشور انجام داده‌اند.

حمل و نقل جاده ای می‌تواند شامل حمل انواع کالا مانند وسایل کشاورزی، صنعتی، خرده‌ریز،پوشاک،خوراکی، لوازم‌خانگی، لوازم اداری، مواد اولیه و …. باشد.

البته در این حمل‌ و نقل باید به نوع کالای ارسالی توجه بیشتری شود.آن‌هم به دلیل اینکه در مسافت‌های طولانی سبب ایجاد خسارت برای کالای ارسالی نشود.مثلاً در حمل و نقل جاده ای مواد خوراکی حتماً باید از ماشین‌های حمل بار متناسب با حمل مواد خوراکی استفاده شود و یا مثلاً در حمل قطعات صنعتی باید از کفی با توان بالا و بست ها و تجهیزات ایمنی مخصوص استفاده شود.

حمل و نقل جاده ای درواقع یکی از اصلی‌ترین روش‌های حمل‌ونقل کالا به شمار می‌رود.به‌گونه‌ای که اگر این روش حمل کالا متوقف شود و یا خللی در حمل و نقل جاده ای کشور رخ دهد، به‌طورقطع مشکلات بسیاری برای تمامی کسب‌وکارهایی که از این روش استفاده می‌کنند ایجاد می‌شوند.

انواع حمل‌ و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای به دو گروه اصلی تقسیم می‌شود؛ یکی حمل و نقل مسافر و دیگری حمل بار.

حمل و نقل مسافر در جاده با ماشین‌های شخصی یا اتوبوس‌ انجام می‌شود.

حمل و نقل بار در جاده با توجه به نوع و حجم و وزن بار، ممکن است با یکی از وسایل نقلیه زیر باشد.

انواع ماشین‌های حمل بار به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • ماشین باربری کوچک و سبک مانند وانت، وانت پراید و وانت پیکان.
  • ماشین باربری نیمه سنگین مانند کامیون، خاور، هیوندا، ماشین باربری ایسوزو و کامیونت.
  • ماشین حمل بار سنگین مثل تریلی، ترانزیت، ده تن، کفی، ترانزیت یخچالی، ۲۰ تن، چادری سه محور، کفی، کمپرسی و تریلی تانکر فاو.

همان‌طور که می‌بینید علاوه بر وزن و حجم بار عوامل دیگری مثل ماهیت بار روی انتخاب نوع وسیله حمل آن تاثیرگذار است. مثلا مایعات باید با ماشین‌های مخصوص حمل مایعات جابه‌جا شوند یا بعضی بارها نیاز به پوشش و محافظ بیشتر دارند و باید با وسایل چادردار و کانتینردار حمل شوند. مواد غذایی خراب‌شدنی هم معمولا با ماشین‌های یخچال‌دار حمل می‌شوند.

عوامل مؤثر بر حمل و نقل جاده ای

عوامل بسیاری در حمل و نقل جاده ای مؤثر است که ما به برخی از مهم‌ترین این عوامل به‌صورت زیر اشاره می‌کنیم:

  • مسافت

باید توجه داشت که برای حمل و نقل جاده ای از مسافت‌های خیلی طولانی صرف‌نظر شود.طبیعی است که هرچه مسافت جاده‌ای بیشتر باشد، امکان  این‌که از هر جنبه تأثیری به وجود آید و حمل بار دچار مشکل شود هم بیشتر است.

  • شرایط آب و هوایی

     

    حمل و نقل جاده ای
    حمل و نقل جاده ای

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار، شرایط آب و هوایی است که در زمان حمل بار باید دقت شود که امکان بروز باران،سیل و طوفان و … وجود نداشته باشد و یا اگر هوا بارانی بود از تجهیزات مناسب برای این امر استفاده شود.

  • نوع ماشین حمل بار

ماشین حمل بار یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در حمل و نقل جاده ای محسوب می‌شود که شامل انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک می‌شود. باید دقت کنید که متناسب با بار موردنظر خود از ماشین مناسب برای حمل بار استفاده کنید.

  • تصادفات و حوادث

از عوامل مهم دیگری که همیشه باید به یاد داشته باشید تصادفات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی است که همه‌روزه شاهد آن هستیم و یا به طرق گوناگون به گوش شما می‌رسد. اگر خدایی نکرده درگیر آن شدید و برای شما هم اتفاق افتاد، از تجهیزات ایمنی استفاده کنید. جعبه کمک‌های اولیه یکی از لوازم ضروری است که باید به همراه شما باشد.

مزایای حمل و نقل جاده ای

عدم نیاز به سرمایه‌گذاری:

این روش حمل‌ونقل در مقایسه با سایر روش‌های حمل‌ونقل بسیار کم‌هزینه‌تر است.چون معمولاً ساخت جاده و مسیرهای انتقال زمینی به عهده‌ی دولت می‌باشد. رانندگان با پرداخت مبلغ اندکی عوارض به توسعه و ساخت راه‌ها کمک می‌کند.

تحویل درب تا درب:

از دیگر مزایای این روش حمل ‌و نقل امکان بارگیری و تخلیه کالا به‌صورت درب تا درب از انبار تا محل تخلیه هست .این کار سبب کاهش چشمگیر هزینه‌های حمل کالا می‌شود.

مناسب برای مسیرهای کوتاه

حمل و نقل جاده ای برای ارسال کالا به مسیرهای کوتاه، گزینه بسیار مناسبی است زیرا در این صورت کالا به سرعت به دست مشتری نهایی می‌رسد و هزینه ارسال آن نیز چندان زیاد نیست.

تنوع در خدمت‌رسانی:

از مواردی که سبب رضایت مشتریان از این روش حمل‌ونقل شده تنوع مسیر و زمان‌بندی حرکت کامیون‌ها بنا به درخواست مشتریان هست.

با در نظر گرفتن موارد فوق می‌توان گفت حمل کالا از طریق جاده بسیار امن و مقرون‌به‌صرفه است و حتی باعث تغذیه سایر روش‌های حمل‌ونقل نیز می‌شود. در بسیاری از موارد، این روش حمل ‌و نقل سایر روش‌های حمل کالا مانند حمل‌ونقل ریلی، کشتیرانی و خطوط هوایی را تغذیه کرده و اجناس را به دست ‌آن‌ها می‌رساند تا به نقاط دوردست‌تر برسانند.

امکان خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی:

یکی دیگر از مزایای حمل و نقل جاده ای این است که از طریق آن می‌توان به هر نقطه از شهرها، محصولات مورد نیاز آنجا را ارسال کرد. به عنوان مثال، برای ارسال بار به یک روستا نمی‌توان از حمل و نقل ریلی یا هوایی استفاده کرد زیرا هیچ‌گونه مسیر مستقیمی برای این نوع حمل و نقل وجود ندارد و کالا در نهایت باید از طریق جاده به مقصد نهایی برسد. بنابراین ارسال و تبادل کالا در روستاهای کوچک فقط از طریق جاده و حمل و نقل جاده ای میسر می‌شود.

معایب حمل و نقل جاده ای

  • این روش محدودیت‌هایی دارد. مثلا حجم و وزن بار ممکن است برای حمل‌ونقل جاده ای و حمل با ماشین‌های باربری مثل کامیون مناسب نباشد.
  • برای مسافت‌های طولانی ممکن است گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای نباشد.
  • در فواصل طولانی، حمل بار با وسایل نقلیه جاده‌ای نسبت به حمل‌ونقل ریلی کندتر است.
  • به خاطر شرایط جاده و شرایط آب‌وهوایی ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود و تغییری در زمان‌بندی تحویل بار ایجاد شود.
  • این روش به اندازه حمل‌ونقل ریلی، از نظر زیست‌محیطی روشی مناسب و دوست‌دار طبیعت نیست.
حمل و نقل جاده ای
حمل و نقل جاده ای

چند نکته برای حمل و نقل جاده ای ایمن

توجه به نکات ایمنی در حین باربری برای پیشگیری از تصادف کامیون ‌ها ، وسایل باربری و همین‌طور حفظ سلامت بار و اشخاص، بسیار مهم است. اگر راننده یا صاحب بار هستید به دلایل مختلف از جمله حفظ بار و همین‌طور حفظ جان راننده و سایر رانندگان مسیر، به نکات زیر در حین حمل‌ونقل بار در جاده توجه کنید:

  • توجه به بار و محل قرار دادن بار

دقت کنید که بار مورد نظر به خوبی بسته‌بندی شده باشد و به درستی سر جای خود قرار گرفته باشد. کوچک‌ترین انحراف می‌تواند به افتادن بار منجر شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که محل قرار گرفتن بار کاملا سالم و بدون آسیب یا مشکلی در ساختار است.

  • توجه به مسیر و خطرات موجود

مسیر سفر را در نظر بگیرید و شرایط آن را به خوبی بسنجید. همچنین شرایط بار و ماهیت آن را هم بررسی کنید. حمل‌ونقل مواد خطرناک در مسیرهایی که شرایط مناسبی ندارند، کار هر کسی نیست و باید با دقت و توسط متخصصان مربوطه حمل و نقل شود.

  • تناسب بار و وسیله

هرگز بیشتر از ظرفیت وسیله نقلیه، بار روی آن نگذارید. هر وسیله نقلیه تا اندازه‌ای تحمل وزن دارد و برای نوع خاصی از بار مناسب است.

  • بررسی شرایط وسیله نقلیه قبل از سفر

هر کسی که آموزش رانندگی با کامیون و سایر وسایل حمل‌ونقل را دیده باشد به خوبی می‌داند که مهم‌ترین قدم قبل از شروع یک سفر، بررسی شرایط ماشین مورد استفاده است. مثلا قبل از سفر، لاستیک کامیون ، شرایط محل قرار دادن بار، وضعیت فنی ماشین و دیگر موارد را بررسی کنید. 

  • اجتناب از مصرف الکل و کافئین

قبل و در حین رانندگی بهتر است از مصرف الکل و کافئین اجتناب کند. این توصیه‌ای است برای همه کسانی که پشت فرمان می‌نشینند ولی برای رانندگان ماشین‌های سنگین اهمیت بیشتری دارد، چون تصادف کامیون ها و هر گونه مشکل در هدایت این ماشین‌ها می‌تواند خسارت‌ها و مشکلات بسیار بزرگتری ایجاد کند.

شرکت حمل‌ و نقل جهان پیمان بار باسابقه‌ی درخشان در صنعت حمل و نقل جاده ای کشور و دارا بودن انواع خودروهای باربری آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هست.

 

  • جهان پیمان بار